Бодит чадвар : уран зохил 6-9 нэгдсэн байдлаар

уран зохил 6-9 нэгдсэн байдлаар

....................сургуулийн суурь боловсролын 

....................сургуулийн суурь боловсролын Уран зохиолын хичээлийн хөтөлбөр

УНШИХ

Суралцахуйн зорилт

Анги

6

7

8

9

Үйл явдал зохиолын утга агуулгад ямар үүрэгтэйг судлах

Зохиолыг мэдэрч тусган хүлээж авах

Зохиолыг өгүүлэгдэхүүний бүтцээр задлах

Үйл явдлын уялдаа холбоог дүрийн үйлдлээр хөөж тайлбарлах

Үйл явдлын дараалал хийгээд хүүрнэлийн учир холбогдлыг тайлбарлах

Зохиолын үйл явдлын шугам хоорондын холбоо хамаарлыг тайлбарлах

Дүр зохиолын утга агуулгад ямар үүрэгтэйг судлах

Дүрийн зан төрх, бодол санаа, үйлдэл, үг яриагаар дүрийг үнэлж дүгнэх

Дүрүүдийн холбоо хамаарал хийгээд дүрийн өсөлт, өөрчлөлтийг шинжлэн тайлбарлах

Дүрүүдийн үг, үйлдлийг харьцуулан, холбоо хамаарал, ижил ба ялгаатай талыг задлан шинжлэх, дүгнэх

Сэдэв, гол санаа нь зохиолын агуулгад ямар үүрэгтэйг судлах

Зохиолын сэдэв, гол санааг тодорхойлох

Зохиолын далд утгыг шинжилж, хам сэдвийн (соёлын, нийгмийн гэх мэт) хүрээнд хэлэлцэх, дүгнэх

Хэл найруулга зохиолын агуулгад ямар үүрэгтэйг судлах

Зохиол дахь онцлог үг хэллэгийг сонгосон шалтгааныг тайлбарлах, уран дүрслэл (амьдчилал, хэтрүүлэл)-ийн үүрэг хэрэглээг тайлбарлах

Уран дүрийн үгийн сан болоод уран дүрслэлийг нарийвчлан шинжлэх

Зохиол дахь онцлог үг хэллэгийг сонгосон шалтгааныг тайлбарлах, уран дүрслэл (амьдчилал, хэтрүүлэл, адилтгал, егөөдөл)-ийн үүрэг хэрэглээг тайлбарлах

Зохиол дахь онцлог үг хэллэгийг сонгосон шалтгааныг тайлбарлах, уран дүрслэл (амьдчилал, хэтрүүлэл, адилтгал, егөөдөл, бэлгэдэл)-ийн үүрэг хэрэглээг тодорхойлох, нарийвчлан шинжлэх замаар үгийг оновчтой сонгохын ач холбогдлыг ухаарч ойлгох

Өөр соёл, өөр цаг үед бичигдсэн зохиол бүтээлийн үг хэллэгийг судлах, задлан шинжлэх харьцуулах замаар хэрхэн хүлээж авч байгаагаа харуулах

Орчин, нөхцөл зохиолын агуулгад ямар үүрэгтэйг судлах

Орчин (орон, цаг)-ын дүрслэлийг задлан тайлбарлах

Орчин нь дүр ба зохиолын сэдэвт хэрхэн нөлөөлж байгааг судлах

Орчин, нөхцөл байдал нь зохиолын дүр ба утгыг бүрдүүлэхэд хэрхэн нөлөөлж буйг шинжлэн тайлбарлах

Орчин, нөхцөл байдал, уур амьсгал нь зохиолын дүр болон утгыг тодруулахад хэрхэн нөлөөлж буйг тайлбарлан нотлох, үнэлэх

БИЧИХ

Зохиолын үйл явдлыг дүрийн үйлдэл, гол санаагаар товчилж бичиж сурах

Уншсан зохиолын сэдэв, гол санаа, тодорхой дүрээс төрсөн мэдрэмж, сэтгэгдлээ илэрхийлэн бичиж сурах

Шүлэглэсэн зохиолын хэлбэрийг дуурайн бичиж сурах

Зохиолд дүр, орчин нэмэх, харилцан яриа оруулах зэргээр дэлгэрүүлж бичих

Уншсан зохиолын сэдэв, гол санаа, тодорхой дүр, дүрслэлийн талаарх мэдрэмж, төрсөн сэтгэгдлээ илэрхийлэн бичихдээ уран дүрслэл ашиглаж сурах

Хүн, юм, үзэгдлийн гадаад мөн чанарыг дүрслэн магтах, ирээдүйд хандаж сайн сайхныг хүсэн ерөөх дүрслэлийн аргаас суралцаж, шүлэглэх

Зохиолын зөрчил, дүр, орчныг өөрчлөх замаар үйл явдлыг төсөөлөн зохиож бичих

Уншсан зохиолын сэдэв, гол санаа, тодорхой дүр, дүрслэлийн талаар үнэлж дүгнэж бичихдээ хүнлэг энэрэнгүй, эв эетэй байдал, өөдрөг үзэл бодол зэргийг харуулсан жишээ баримт болон уран дүрслэл ашиглах

Дүрийн зан төрх, үйлдлийг гаргаж бичихдээ бусдыг хөгжөөх, ухааруулах зорилгоор хошин өнгө аяс оруулан бичих

Уншсан зохиолын тодорхой дүр, дүрслэлийн талаарх зохиолчийн үзэл бодлыг өөрийн үзэл бодолтой харьцуулан бичих

Уншсан зохиолын сэдэв, гол санаа, далд утгыг үнэлж дүгнэж бичихдээ нийгэм, шашин, соёлын олон янз байдалд хүндэтгэлтэй хандах, ялгаварлан гадуурхлыг харуулсан жишээ баримт ашиглах

Дүрийн зан төрх, үйлдлийг гаргаж бичихдээ бусдыг эргэцүүлэн бодох, ухааруулах зорилгоор харуусал, гунигийн өнгө аяс оруулан бичих

ЯРИХ

Зохиолын үг хэллэг, уран дүрслэлийг ашиглан, бусдын сонирхлыг татахаар үйл явдлыг ойлгомжтой ярих

Зохиолын гол санаа, дүрийн зан төрхийг ойлгож мэдэрснээ дүр бүтээж харуулах

Шүлэг зохиолоос сонгон чээжилж, дуу хоолойн өнгө, аялга хэмнэл тохируулан уран уншиж сурах

Зохиолын дүрийн талаар ярихдаа зохиолын үг хэллэг, уран дүрслэл болон үндэсний хэл, соёл, ёс заншлын үнэт зүйлсийг жишээ баримт, эшлэл ашиглан сонирхол татаж, сэтгэлд хүрэхээр ярих

Зохиолын гол санаа, дүрийн зан төрхийг ойлгож мэдэрснээ дүр бүтээж харуулах

Шүлэг зохиолоос сонгон чээжилж, дуу хоолойн өнгө, аялга хэмнэл биеийн хөдөлгөөнийг тохируулан уран уншиж сурах

Зохиолын дүр, орчинд үнэлэлт дүгнэлт өгч тэдгээрийг өөрчлөн төсөөлснөө сонирхолтой арга хэлбэр ашиглан ярих

Зохиолын гол санаа, дүрийн өсөлт, зан төрхийн өөрчлөлтийг илэрхийлсэн хэсгийг харьцуулан оновчтой жишээ баримтаар нотолж ярих

Бие даан сонгож уншсан зохиолыг бусдад унших хүсэлт төрөхүйц, сонирхолтой байдлаар танилцуулга бэлтгэж ярих

Хэд хэдэн зохиолын дүр орчинд үнэлгээ дүгнэлт өгч, түүнийгээ сонирхолтой арга хэлбэрээр илэрхийлж ярих





start=-48 , cViewSize=50 , cPageCount=1

2 сэтгэгдэл:

null
жаргалмаа (зочин)

tal n haragdahgui yumaa. yanzalj boloh uu

tamir (зочин)

yahav...gaigui l yum.

Сэтгэгдэл үлдээх



(нийтэд харагдахгүй)

(оруулах албагүй)
(HTML синтакс зөвшөөрөгдөөгүй)


(Зурган дээрх тоог оруулна уу)