Бодит чадвар : Найруулан бичих чадварт сургах эхний алхам

Найруулан бичих чадварт сургах эхний алхам

Найруулан бичих чадварт суралцахын тулд.....

Санаагаа зөв гарган найруулж, зохиож бичиж сурах эхний алхмуудыг 6-р ангидаа туршаад үзээрэй.

1.1.Үгийг зөв байрлуулж өгүүлбэр найруулах дадлага

Өгүүлбэр дэх үгийг зөв байрлуулахдаа:

1) тухайн үгийн утга юу болох.

2) утгын хувьд ямар үгтэй холбогдож, ямар үүрэг

3) гүйцэтгэж болох.

4) өгүүлбэрийн эзэн болон үйл нь чухам юу байж

5) болохоор байгаа зэргийг үгийн цуваанаас ажиглан

6) мэдэрч өгүүлбэр найруулан бүтээнэ.

ь хүүхдийн хорголжин шулганана хонх бойтгонд.

ь явган хонх ширмэн хаалганд үглэнэ.

ь гэрийн эзэгтэй домботой цай цогшуулна.

ь ойчно алга гуйлгачны нулимс дээр. (Д.Б.Хонхон дуу)

ь гардаг вэ үйлсийн тэнхээ үндэс болох их сэтгэлийн хаанаас

ь бүтээ их зүйлийг ч бага сэтгэлээр (Тереза)

ь өөрчлөх боддог нь хүн бүр л гэж боддог дэлхийг, харин

ь өөрчлөх гэж үгүй юм өөрийгөө хорвоо. (Л.Толстой)

ь чи гэрэл гэгээ авчраад гаргаж сүүдэрлээч юм бол ядаж гал

ь битгий чадахгүй.

ь борхон борви хөөрхий хэвтэргүй туулай нугалах

ь жиргэх бохирон болжмор мөчиргүй шувуу хөөрхий

(Д.Пүрэвдорж)

ь аажуухан өдрийн наран улаан говьд зуны урт том жаргалаа.

(С.Надмид)

1.2. Өгүүлбэрийн эхлэл хэсгийг уншаад ямар санаа байж болохыг эргэцүүлэн бодож өгүүлбэрийг гүйцээн бичнэ

· ­ Монголчууд хэзээнээс өвөг дээдэс ачит багшаа ……

· ­ Ургахын улаан нарнаар ………………...........................

· ­ Номын өглөг нь ……………………………………….......

· ­ Төрсөн нутгаа санасан хүний сэтгэл ямархан байдгийг

· төсөөлж бодоод үз дээ. Унасан газар ………..............

· ­ Хүмүүсийн ажиллаж амьдрах хэв маяг адилгүй

· Зарим нь………………….................................................

· ­ Шатар тоглоход хождог хүнтэйгээ бус харин хожигддог

· хүнтэйгээ тоглож байвал …………................................

· ­ Санаж явбал бүтнэ гэгчээр …………............................

· ­ Өндөр тэнгэрт эргэлдэх ……………..............................

· ­ Нар бид хоёр ………………............................................

· ­ Инээсэн бүхэн …………................................................

· ­ Бороо гэнэт ширүүн эхэлсэн шигээ……………...........

· ­ Хүн бүр өөрийгөө ямар нэг авьяастай гэдэгт итгэж

· ­ Хүмүүсийн олонх нь юу хийснээ бодож байдаг.

· Харин ……...........................................

· ­ Уншиж мэдэхэд …………..................

· Уулзаж ярихад …………....................

· ­ Ухаантай хүн нэг заалгаад л.......................................

· Усан тэнэг насаараа заалгаад …….........................

· ­ Хүн төрөлхтөн ертөнцийн нууцыг тайлж ………..........

· ­ Хүн бүрд л бэрхшээл ………….....................................

· ­ Та өөрийнхөө авьяас чадварыг таньж …………..........

1.3. Үгийг нөхцөлөөр зөв хэлбэршүүлж өгүүлбэр бүтээх

* ­ Уулаа түш амьдар ан амьтан тун олон.

* ­ Зарим өндөр уул сэрүүн царам амьдар дуртай

бол нөгөөдүүл бэл амьдрахдаа жаргал байдаг.

* ­ Уул нь хэчнээн өндөр сүрлэг байх тусам амьтан төдий

чинээ догшин, сэргэлэн бай жамтай. (Б.Баабар Уулсын

амьдрал)

* ­ Анирхан толгод дүнсгэр байдал сэргэ царцаа үе үе

дуугаа аван шаагина. (А.Шартолгой Галтай саран тамга)

* Арил тэнгэр шувуу нис сайхан

Уул тал ..... гүйх сайхан (Д.Нямсүрэн Дөрвөн цаг)

* Залуу Толстойн дэвтэр үзэв тэрээр өөрт дүрэм

боловсруулж, түүнийгээ дагаж чадаагүйгээ нуулгүй илчилж, шинээр зохио, өөрийгөө боловсруул байжээ.

* Оньсого зохио оньсого гэсэн юм үзэгдэл нууцлах нь хамгийн гол зүйл юм. (Ч.Жачин)

* Намар цагаан хяруу газар дэлхий мөнгөлөн гялтгана нуур ус зах мөхөөлтжээ.

start=-100 , cViewSize=50 , cPageCount=0

Сэтгэгдэлгүй байна

null

Сэтгэгдэл үлдээх



(нийтэд харагдахгүй)

(оруулах албагүй)
(HTML синтакс зөвшөөрөгдөөгүй)


(Зурган дээрх тоог оруулна уу)